vrijdag 9 mei 2008

waterperikelen




Met het mooie weer kan het natuurlijk niet anders, de waterpistolen komen tevoorschijn. En dus vloog er gisteravond weer het nodige over de schutting. Een beetje sneu voor de buuv van #16, haar waterpistolen zijn hard aan vervanging toe. Gelukkig vond ze snel een oplossing, een die zelf Buurman Krattenstapelaar wwardig was. Over de schutting verscheen een grote straal water, de tuinslang. Hahahaha!
Een schutting verderop, in de voormalige Krattenstapelaarswoning, zijn ze minder blij. Oli4 vangt daar vissen uit de vijver volgens de nieuwe buurman. Die stond gisteravond aan de deur om daarover te klagen. Hij wilde geen ruzie maken, was een van de eerste dingen die hij mij vertelde.
Nu heb ik Oli4, in de tijd dat wij nog vissen in de vijver hadden, nooit een vis zien vangen, dus het komt me enigzins vreemd over. Z'n vissen zijn niet ziek en hij heeft Oli4 betrapt. Zegt ie. En daarom laten ze de hond steeds buiten. Zodat die met zijn geblaf de hele buurt de zin in zon kan ontnemen.
Het was een lastig gesprek. Onze katten kan ik niet binnen houden, die breken de tent af en ik vind dat ook nog eens zielig. Diverse oplossingen werden van de hand gewezen, een aanbod voor nieuwe vissen afgewezen en na drie keer het hele rondje doorgelopen te zijn bleef zijn conclusie dat de hond dan waarschijnlijk buiten bleef. Ik heb de buurman voorzichtig gezegd dat het wakker houden van de hele buurt mij geen goede oplossing leek, maar dat leek niet door te dringen. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ondertussen heb ik meerdere katten in hun tuin gezien en heb ik de buren al meerdere keren in de vijver zien kijken, terwijl Oli4 heerlijk binnen op de laptoptas lag te slapen.

5 opmerkingen:

  1. Spannend! Heeft de boze buurman ook een waterpistoolvergunning?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn wraak komt nog hebbe nog effe geduld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben jullie BB niet uitgenodigd voor een welkomsbuurtfeesie? Het is ook wel even wennen om in de meest gezellige buurt van textielstad te wonen. Dan laat je van de weeromstuit je hond buiten lopen, dat geblaf kan je toch niet binnen hebben, dan word je gek ;-)

    wat betreft Oli-4, ik heb verschillende acties van deze doerak mogen zien, braaf is ie niet, en de visjes aan de andere kant van de heuvel zijn altijd groener... rare zin ;-)

    de BB moet wel eerst met bewijsmateriaal komen. misschien kan hij bij HJ in de leer voor snapshots?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach...

    Is het niet de hond, dan zijn het wel de kinderen die gillen en janken als (succesvolle) tactiek gebruiken om aandacht van hun mam of pap te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen