dinsdag 28 augustus 2007

peesee hoofd


Textielstad is het Grachtengordelstad van het Oosten. Blijkt uit onderzoek. Sterker nog, dankzij het nieuwe centrum is Textielstad zelfs "the place to be". Er is zelfs sprake van een PeeSeeHoofdstraat met alleen maar dure winkels. (zie hier). Er wordt druk gewerkt om voormalige "gewone" winkeltjes om te bouwen tot grootsteedse smaakvolle en dure "magasins".
Textielstad een PeeSeeHoofdstraat? Ik kon het zelf ook bijna niet geloven. Totdat ik gisteren zonder enig pardon aan de kant getoeterd werd. Door een Oosterbuurse auto met twee gezonnebrilde dames achter het stuur. Type te veel geld en zonnebank. Alsof het autoloze gebod niet voor hun gold toeterden ze nog een paar argeloze voetgangers, een oude dame met een rollator en een invalide in een rolstoel aan de kant om vervolgens de auto ergens midden op straat achter te laten. Nu geloof ik het wel. Textielstad krijgt een echte PeeSeeHoofdstraat. Ik hou mijn hart vast.

2 opmerkingen:

  1. Alsof de PC Hooft zo'n mooie strat is. Voor penose en patjepeeƫrs misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De omschrijving en de auto van de dames doet mij meer aan de wallen denken.

    BeantwoordenVerwijderen