woensdag 31 maart 2010

uitslag


Ik heb het trainen weer serieus ter hand genomen. Na een test vorige week om te kijken waar ik sta en een rit met de "langzamen" zondag, opnieuw een rit gemaakt. Serieuzer deze keer. Hartslagmeter om (de nieuwe kilometer/hartslagteller moet nog op het dashboard), gps-tracker op de telefoon aan en fietsen maar. Mijn vaste trainingsrondje met wat afwijkingen. Voor het vergelijkingsmateriaal.
Het gaat goed, ik kom uit op een rit van 30,2 kilometer, met een gemiddelde van 27,8, een dito hartslag van 129, 719 calorieën en een stralende kop. Natuurlijk, normaal rij ik op het rondje rond de 30-32 gemiddeld. Ik ben ook nog niet waar ik moet zijn. Daarnaast heb ik voorzichtig gereden, geen zin om alweer te vallen, ook al is het deze keer op glibberige wegen vol bladerrot en moddertroep of loslopende honden met of zonder baasje.
Het is heerlijk. De natuur ontwaakt, de vogels fluiten, op de Zonneweg rent een wild konijn mij langdurig tegemoet totdat het beseft dat het felgekleurde ding op wielen wel eens een bedreiging kan vormen en vlak voor me het bos in schiet. In afwijking op mijn normale route fiets ik even langs de boomman. Hij is weg en ik weet ook waarom. Zijn plek is ingenomen door de ooievaar die in het weiland naar voer loopt te zoeken. Opgestaan is plaats vergaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten