maandag 2 november 2009

boos gas


Vaste volgers van mijn twitter hebben het live kunnen volgen, mijn telefooncannonade met energieleverancier Essent. Al maanden zijn we in de clinch nadat vastgesteld werd dat onze gasmeter kaduuk is. Inmiddels is er een nieuwe meter, betalen we al een aantal maanden niet en is er nog geen jaarrekening.
Essent heeft steeds dezelfde boodschap, bel ons niet, wij bellen u! maar wat er ook gebeurt, geen Essent. Elke ochtend zijn we bang alleen nog koud te kunnen douchen en meer van die ellende. Vandaag dan ook maar weer eens de telefoon gepakt.
Na een serie kiesmenu's eindelijk iemand aan de lijn die mij na twee keer herhaling van alles, doorzet naar een andere collega. Die wil vervolgens kort zijn, bel Enexis, die moeten de meterstand berekenen. En nee, dat kunnen wij niet doen, dat moet u zelf regelen.
Na 20 minuten ben ik roodgloeiend! De stoom komt uit mijn oren (en bij Krien ook lees ik). Ik ben toch klant en ik wil graag gas, in ruil daarvoor wil ik graag betalen. Maar dan moet dat wel kunnen.
Ik kom niet verder en bel Enexis. Die zijn kort, waarom ik met hun bel? Dat moet Essent toch regelen? Gelukkig kom ik daar wat verder als ik te horen krijg dat het eind deze maand duidelijk moet zijn.
Het stoomt nog steeds stevig als na een half uur plots mijn telefoon gaat. Essent aan de lijn. Wat ik heb gedaan, wie ik heb gesproken en wat ik heb gehoord. Want "het kan inderdaad zo niet. We gaan buiten de regels uw jaarrekening maken".
Ik val van mijn stoel, maar heb direct pen en papier klaar. Er volgt een uitleg, meter was al langer kapot, 700 kuub minder afgerekend, maar "daar gaan we niet moeilijk over doen"! "Klap" mijn kaak valt op tafel. "Ook september en oktober gaan we laten voor wat het is"! Er is wel een naheffing, maar dat is logisch, bij het berekenen van het maandbedrag is uit gegaan van een laag gebruik door de defecte meter.
Even later belt de mevrouw met wie ik eerder zo'n ruzie had opnieuw terug. Met een nieuw maandbedrag en duizend maal excuses! Tsjonge. Alleen omdat ik boos dreigde contact op te gaan nemen met de afdeling persvoorlichting?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten