dinsdag 29 september 2009

GRRRRRRR


Onze gasmeter is kaduuk vertelde een mevrouw van Essent twee maanden geleden. De meterstand is gelijk aan die van vorig jaar. Ze verzekert me dat ik binnen afzienbare tijd meer hoor over de te volgen stappen.
Vandaag besluit ik maar weer eens te bellen. Heb al twee maanden niets gehoord en draai het nummer van Essent, een keuze menu. Wat ik ook kies, hoe dieper ik in de menu's terecht kom, het lukt me niet. Opnieuw, nee weer niet. Nog een keer dan, ah, "u bent nog geen klant, toets 1". Ik toets 1 en heb direct een medewerker aan de lijn.
Ik leg hem mijn probleem voor en hij gaat kijken. Tien minuten later krijg ik te horen dat ik bij de netwerkbeheerder moet zijn. Eerder kunnen ze me niet helpen.
Bellen we die dus. Hier gaat het sneller, slechts twee keer een 1 intoetsen en ik heb contact. Maar opnieuw vergeefs, "waarom belt u ons?" krijg ik te horen als ik het verhaal uitleg. Nou omdat ik doorverwezen ben leg ik, inmiddels enigszins geagiteerd, uit. "U moet de netwerkbeheerder hebben, ik geef u het nummer". Opnieuw krijg ik een nummer en bel, leg het nogmaals uit en krijg te horen dat ik een telefoontje van de plaatselijke vestiging kan verwachten. Ik laat wat nummers achter en kan alleen nog maar wachten.
Ondertussen weet ik wel dat ik geen gas betaal en geen jaarafrekening ga krijgen voordat alles is opgelost. Nu maar hopen dat ik niet wordt afgesloten wegens wanbetaling. En met de telefonische enquĂȘte over de klantvriendelijkheid van de tweede klantenservice heb ik maar niet meegedaan.

1 opmerking:

  1. Dat is toch typisch....
    Niet klanten worden klantvriendelijker behandeld dan hun eigen klanten.....

    BeantwoordenVerwijderen