dinsdag 26 mei 2009

pauze


En zo is het dan pauze in het gerechtshof van Brugteverstad. Ik ben er op tijd binnen gekomen, met de nodige omzwervingen. In Torenstad willen zoveel reizigers met de sneltrein mee dat ik rechtsomkeert maak en een perron verder in de Sprinter stap. Dan maar op Brugteverstad Dukendurg uitstappen, ik weet van vroeger nog, de weg goed in de stad en ik fiets wel binnendoor. Met een glimlach op het gezicht natuurlijk.
Via de nodige balies kom ik in bezit van een pasje om de perstribune op te komen en een aanbod om mij naar die tribune te later begeleiden door een medewerkster van de afdeling communicatie. Het laatste sla ik af, ik weet de weg. tot mijn grote geluk is er ook een stroomvoorziening aanwezig.
Advocaatje Pleitmevrij is met bijna het hele kantoor uitgerukt om de Oostblokkistaanse verdachte te verdedigen. De verdachte ondertussen blijft, op een enkel klein feitje, bij hetzelfde verhaal als vorig jaar in Beschuitstad. Een medisch deskundige heeft heel veel tijd nodig om te concluderen dat het tijdstip van de dood van de schoonmaker
niet goed vast te stellen is. Het vuurwerk vandaag moet komen van Pleitmevrij. Veertig pagina's pleitnotitie heeft hij. Ik ben benieuwd.
Bovenstaande foto's zijn van de prachtig saaie perskamer waar ik nu zit. Inspirerende omgeving om een boeiend artikel te schrijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten