maandag 20 april 2009

drietje


Een nieuw gezicht in het regionale landschap, de Sprinter. Een "nieuwe" stoptrein voor het heen en weer verkeer naar Koekstad en iets verder. Echt nieuw is het spul niet. De eerste werd in 1975 afgeleverd en de huidige "nieuwe" rijden sinds mijn derde klas Havo in 1983.
Als voormalig treinengek kan ik me nog herinneren de opwinding in treinland bij het verschijnen van dit "drietje", indertijd nog onvolledig bekend en verwarring zaaiend als "een serie 2100" (werd 2800). Ik ben er eens speciaal voor naar Regeringsstad gereisd om een "drietje" in het echt te aanschouwen.


Enige opwinding maakte zich dan ook van mij meester bij het zien van deze stellen in ons mooie landschap. Maar één ding klopt wel, dat wat hip is in het Westen komt pas erg laat naar het Oosten. Binnenkort maar eens met het ding naar het werk. Een extra 20 minuten reistijd heb ik er wel voor over.

1 opmerking: