donderdag 17 april 2008

artistiek


"Ga je nu weer een foto maken als ik ga plassen?" vraagt Hans Snellefiets als we kort pauzeren. Het is woensdagavond en fietsklup D'Oale Fietse maakt het land van Regge en Dinkel onveilig. Links en rechts zijn buien te zien, we slingeren er op goed geluk, tussendoor.
Ik vertel Snellefiets dat het inderdaad wel eens zou kunnen dat ik wederom een foto maak, hij heeft niet gezien dat hij achter een hoge waterstandenbord staat, een kans die geen enkele fotograaf zal laten schieten. Ik verzeker hem dat het wel een artistieke zal worden. VakbondsHenk, ooit ook heel artistiek in de krant, is het deze keer met me eens, deze plaat moet ik maken.
Dan gaan we verder. VakbondsHenk heeft weer een prachtroute bedacht, niet alleen slingeren we langs de grens, ook beklimmen we alle bergen van het mooie Regge en Dinkelland. Droog houden we het niet als we plots in een hevige hagel, sneeuw en regenbui zitten. Het mag de pret niet drukken en dat doet het ook niet. Even een jasje aan en we trappen stug door.

1 opmerking:

  1. Das een mooi stukje Twente, dat je daar (even zo vrolijk) staat onder te zeiken. Dat riviertje even verderop wemelt trouwens zomers (op een door Moedertje natuur bepaald moment) van de grote blauw/zwarte vlinders. Heel bijzonder. Voor een stadsmens dan hè.

    BeantwoordenVerwijderen