zaterdag 26 januari 2008

kaal


De telefoon gaat. Aan de lijn een mevrouw van de nationale kappersbon. Of ze gelegen belt.

"Nou u belt..." zeg ik.
"Maar is het ook gelegen?" vraagt ze.
"Vertelt u het maar een, dat lijkt me makkelijker"
"Nou, ik bel u namens de nationale kappersbon en daar kunt u korting mee krijgen op de kapper" zegt ze, en ze wil haar verhaal vervolgen.
Ik grijp in en onderbreek haar.
"Zal ik u eens vertellen hoe het er bij mij bovenop het hoofd uitziet"? vraag ik haar en ga verder.
"Ik ben namelijk helemaal kaal."
Even is het stil aan de andere kant van de lijn.
"En is er bij u misschien iemand anders die iets aan de bon heeft?"
Ik kijk rond, Krien is er niet en ik zie alleen twee katten liggen en ik vertel haar dat ik het zielig vind als die kaal geknipt worden.
Ze moet lachen. "Nee zegt ze, ik heb zelf ook katten, die zouden dat ook niet leuk vinden".
"Ik denk dat het bij u niet gaat lukken, tot ziens!"
Ze verbreekt de verbinding.



2 opmerkingen:

  1. Not Found (de mp3)
    Misschien is dit een alternatief:
    Almost Cut My Hair
    http://www.youtube.com/watch?v=a8kNTNT5i7M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal de goede reactie!

    BeantwoordenVerwijderen