maandag 10 september 2007

verdacht?


Aan de overkant van de straat fietst een man over de stoep wiens rode sportbroekje landelijke bekendheid kreeg nadat het op het hoofd van een politieman belandde. André de V.! Nee toch? Wat moet die in de Pieperdepiepstraat? Ik vertrouw het niet en ga op onderzoek uit. Spot de man die lang werd gezien als de aanstichter van de vuurwerkramp binnen een paar meter. Op een bankje bij de school, onderuit in de zon. Zijn haren een stuk donkerder dan de laatste keer dat ik hem zag.
Mijn argwaan groeit. Heeft hij het voorzien op de school? Of op de vuurwerkhandelaar verderop in de straat? Ik hoop dat het gezegde "waar rook is, is vuur" niet opgaat met de komst van deze bekendheid in deze buurt. Eén keer een ramp overleven vindt ik toch echt genoeg.

1 opmerking: