maandag 10 september 2007

Fietspoetsers





"Heb je je fiets gepoetst?" Ik fiets nog geen twee minuten met de zondagse klup als ik deze vraag krijg. Mijn fietsvriend heeft gelijk. Ik heb mijn fiets gepoetst. In het kluphuis. Opeens zat ik te poetsen. Zal te maken hebben gehad met het feit dat Buurman Krattenstapelaar zijn "nieuwe" fiets van 35 euro aan het opknappen was. Nieuwe bandjes, remblokjes en een goede poetsbeurt. Met poetsdoekjes van de plaatselijke supermarkt, nooit meer anders.
Krattenstapelaar maakt onderwijl een rekensommetje. Nieuwe bandjes, blokjes, een tellertje en nog wat, de oorspronkelijke investering is inmiddels meer dan drie keer verdubbeld.
Dan schroeft hij zijn derailleur los. Had hij dat maar nooit gedaan. Links en rechts springen veertjes en onderdelen rond. Zelfs de technische hulp van Krien brengt geen oplossing. Uren gaan voorbij, maar niets. "Ketting losmaken en het ding goed opdraaien" is mijn oplossing. En dat blijkt ook de volgende dag als alles toch nog goed komt. Zou ik dan toch technisch inzicht krijgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten