woensdag 23 mei 2007

mechanicien


VakbondHenk is er maar druk mee, met de fiets van Krien. Nog nooit zag hij zo'n stuk versleten remblok als op haar fiets. En zelden zat zo'n versleten remblok zo knoepertvast dat er grof gereedschap aan te pas moest komen om het los te krijgen.
VakbondHenk, de mechanicien van de zondagse fietsklup, is zo vriendelijk om een handje te helpen met het vakantieklaar maken van Krien haar fiets. Super vriendelijk, met een boel anekdotes en een schuur vol gereedschap. En voor mij leerzaam. Ik fiets graag, maar hoe zo'n geval in elkaar zit, die kaas zit niet op mijn brood. Dus kijk ik mijn ogen uit als het hele achterremsysteem uit elkaar gaat. Ik sla de informatie in me op, wie weet heb ik het nog eens nodig.
Volgende week moet de fiets klaar zijn, onze fietsvakantie langs de Stokbroodkaasenwijnlandse kust is aanstaande. Ik wil toch zeker 1000 kilometers rondtrappen, afgewisseld met een frisse zeeduik. Kan niet wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten