woensdag 13 december 2006

oeps!

Er was een zwangere mevrouw tegen de trein gereden. Zwangere mevrouwen moeten dat niet doen. Zeker niet als ik nog met de trein naar het werk moet. De zwangere mevrouw kwam met de schrik vrij, maar ik kwam niet verder dan de fietsenstalling. Het spoor zat vast en bussen reden er nog niet.
Geconfronteerd met onverwachte vrije tijd dook ik de stad in. Kadootjes kopen voor de Sinterkerstdobbelavond komend weekend. Maar goed, als je tien euro uit mag geven ben je niet heel erg lang bezig, dus ik was al vrij snel weer thuis.
Fout! Driedubbel fout!
We zouden 's avonds samen het plafond nog een laatste keer schilderen, zou het weer een beetje huisje worden. Is het ook echt tijd voor vond ik. En dus besloot ik Krien te verrassen. Ik ging het plafond doen zodat ze lekker voor de televisie zou kunnen gaan zitten n helemaal niets meer hoefde te doen. Ja, eten maken, maar dat zou niet meer dan de mikrowaf aanzetten zijn.
FOUT!
Vol goede moed begin ik. Kamer afdekken met plastic, verfbus open, roller erbij en hups, aan de slag. Een tijd later ben ik bijna klaar. Dan zie ik haar voor het raam staan, ik zwaai trots en borstel lustig door.
FOUT!
Als ze binnenkomt is ze hevig ontdaan door mijn strakke actie. In één klap heb ik al haar zorgvuldige werk ongedaan gemaakt. Het plafond, waar ik zo trots op was, is een grote zooi. Wit met hier en daar een streep, en dan ook nog precies verkeerd.
FOUT!
Ik had het ook moeten weten, ben niet voor het handige kluswerk in de wieg gelegd. Maar dat ik het zo grondig verpest had, kon ik van te voren ook niet inzien.
Daarom ook een oproep aan allen. Mocht u mij goedgemutst aanstalten zien maken om een dergelijke klus te klaren, HOUDT MIJ TEGEN! Er komt alleen maar ellende van. Een muurtje mag ik nog schilderen, net zoals het grovere grondwerk, maar dat wat andermans ogen kunnen zien, HO! Mijn ogen zijn net iets anders. Zien ook wat anders. Vraag Krien maar, die was laatst bij mijn ogentest. Ik zie echt iets heel anders.
Vanmorgen ben ik dus maar in de tuin bezig geweest. Leek mij veiliger. Bladeren wegharken, wat dode takjes afknippen en alles in de groene otto. Tenminste, ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Want ik zie nog steeds niet het verschil tussen een kostbare vaste plant en een pol onkruid. Voor de zekerheid heb ik dus beiden maar laten staan. Je weet nooit...

4 opmerkingen:

  1. hahahahahahha.... sta je er zelf nou echt van te kijken. En een boze Krien kan ik me heeeeeeeeel goed voorstellen... Mannen moeten nirt nadenken, die moeten doen wat ze verteld wordt, dat weet je toch??? :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker je nieuwe brillu nog niet gekregen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. takjes afknippen....ikheb diep respect voor de moed van Krien.Ze blijft het met je proberen.Drinken en sterke verhalen vertellen,daar zijn we goed in....houden zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik leef toch mee met HarmJob.
    Het was toch goed bedoeld enzo?
    Natuurlijk was het geen handige zet, maar om 'm hier in de comments nog een zet na te geven? Heer HJ is gewoon een onverwoestbare optimist! En daar lopen er tegenwoordig te weinig van rond in deze wereld!! Jammer alleen dat de werkelijkheid zo weinig flexibel is....

    BeantwoordenVerwijderen