dinsdag 12 september 2006

veilig


muziekje!
Het was een beveiligde zitting. En dus helemaal omlopen, naar de beveiligde ingang van zaal D aan de straatkant van de rechtbank. Ik moest rennen, kwam net uit de verwegste zaal A, waar ik even een paar vonnissen had mee zitten pennen. Zowel de voorlezende rechter, griffier als officier van justitie deden ook de zitting in D maar konden binnendoor, veel korter en ondanks hun toga's, waarschijnlijk veel sneller. Uiteindelijk zou ik zeker 5 van die rondjes maken deze ochtend. Alleen al tijdens de eerste zaak meerdere. Want, tijdens de eerste schorsing werd ik, samen met een collega, door een vriendelijke agente even snel via de "gewone" deur de zaal uitgelaten. Nou, dat zal niet meer gebeuren.

en nog een muziekje!

De grootste dienstklopper van het Beschuitstadse parketpolitiekorps draaide daardoor volledig door. "Dat is geen proto-kool" bromde hij, en nam maatregelen. Dus kon ik de rest van de ochtend, bij elke schorsing of onderbreking, door de "extra beveiligde" ingang gelopen. De "extra" beveiliging bestond eruit dat niemand mijn tas nakeek, mij fouilleerde en dat ik zelf mijn telefoon in een enveloppe moest doen en er een lootje bij moest pakken.Helaas heb ik de trekking gemist, alle zaken werden onverwachts aangehouden. Maar ja, al wel flink wat lichaamsbeweging gehad...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten