dinsdag 12 september 2006

eerder

toepasselijk muziekje... Gisteren was het vijf jaar geleden dat de Tweelingtorens door gekaapte vliegtuigen geraakt werden en instortten. Beelden die niemand van zijn of haar netvlies kan krijgen. Ik ook niet, vooral omdat het een plek was die ik eerder tijdens een bezoek aan Nieuw Amsterdam wel moest bezoeken. Als een van die verplichte punten in de stad (net als de Groene Dame en de plek waar een Beatle vermoord werd) Twaalfeneenhalf jaar geleden was dat.
Ik moest er gisteravond plots aan denken. Zat te kijken naar de docu "9/11" en kon opeens het broodje hamburger weer proeven dat ik in de schaduw van een van de torens verorberde. Helaas ben ik niet binnen en dus bovenop geweest. Had al van het uitzicht op een, oudere maar niet minder bekendere, toren genoten en was bovendien na meer dan drie maanden in het land bijna blut.
"Ach, dat komt nog wel een keer" dacht ik toen. Hmm, dus niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten