donderdag 29 juni 2006

stoere verhalen



Tijdens het pilsje achteraf waren de verhalen groot. Fietsen naar een van de eilanden. Met een overnachtinkje in een "bjed en bjekfast" zodat er nog een gezellige avond aan vast te knopen valt. Of de Elfstedentocht fietsen, 200 kilometer met inschrijving... Ja, boven de flesjes gerstennat glommen de oogjes.
Het begin was er in ieder geval. Rond de veertig kilometertjes door het grensgebied hadden we er net opzitten. Met een "toppie" van 41, stadinwaarts op de busbaan. "Fietsklup Oale Fietse" had het 'm maar even geflikt. Drie buurmannen op bijna 25 jaar oude reesfietsjes.
Het is dat het nog niet ter sprake is gekomen, maar ik denk dat ik vast de inschrijfformulieren voor de Tour de France ga aanvragen. Kunnen we vast op zoek naar een shirtsponsor. Het Oosterbuurse "Dortmunder Union" lijkt mij een goede. Alhoewel ik zelf wel trots ben op mijn roze Pinkpopshirt. Moet alleen nog even een broekie kopen. Of is er nog iemand die iets in de aanbieding heeft?

3 opmerkingen:

  1. dat had je dus mooi in de bus kunnen doen....muslimensen dragen van die broekjes en weten vast wel een plek waar die in de winkel hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het voor een club wel een beetje beschamend dat er geen uniform tenue is....beetje amateuristisch.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De wet van het fietsen: waar je ook fietst, je hebt altijd wind tegen.

    BeantwoordenVerwijderen