donderdag 30 september 2010

DolDwaas


Textielstad kent zo zijn eigen nukkigheden. De winter staat voor de deur met als gevolg dat de helft van de straten open liggen voor werkzaamheden. En dan gaat het regenen. Gevolg, één lang lint van auto's vol ongedurige bestuurders. Elke vorm van sociaal weggedrag is plots verdwenen. Wil een fietser oversteken maar is er plots een gaatje van een halve meter, gas erop en laat de fietser maar uitzoeken waar hij blijft. Voorrang op de rotonde? No way, sta hier al zo lang te wachten, nu ben ik aan de beurt.
Ondertussen rijden halflege stadsbussen richting stad, maar men zal op pad gaan met de eigen heilige koe. Zelf laat ik me lekker natregenen om mijn paar gemiste boodschapjes te doen, maar koop voor de zekerheid wat extra fietslampjes bij de EenheidsMaatschappij. Dit zijn momenten om waakzaam en zichtbaar te zijn merk ik als ik een ongedurige automobilist een goed verlichte fietser zie aanrijden. Gelukkig loopt het goed af, de schrik is groter dan de schade, maar ik neem het zekere voor het onzekere!


En waar gaan al die mensen dan naar toe? Naar de Drie Dwaze Dagen denk ik. Daar is het nog nooit zo druk geweest volgens de kaasboer ertegenover. Want het blijkt dat de kooplustigen van de "doldrieste" aanbiedingen na afloop graag een pondje kaas mee naar huis nemen.
Op weg naar huis kan ik op de rotonde nog net een doldwaze automobilist ontwijken. Met gierende banden scheurt hij richting het groene verkeerslicht verderop. Gerechtigheid, het springt op oranje en de auto ervoor stopt.

1 opmerking:

  1. en wie heeft nu net geen seconde vrij om naar de dwaze dagen te gaan? idd....

    BeantwoordenVerwijderen