donderdag 27 mei 2010

langs het kanaal




Uiteindelijk merk ik dat de route richting de grens gaat. Langs het kanaal. Ben vertrokken met de bedoeling om lekker te fietsen en heb geen route in mijn hoofd. Spontaan links en rechts en niet te snel terug, dat is het enige plan. 
Een mooi plan, want al snel rij ik over zandpaden, bospaden en heb geen idee waar ik ben. Totdat ik bij het kanaal uit kom. Links weiger ik, ik heb mijn eerste vakantiedag en wil niet in Beschuitstad komen. Dan maar de andere kant, richting Noordhoorn. Stevig doorfietsen over het smalle fietspad en dan ben ik ook mooi op tijd voor een lunch daar. 
Ik vlieg het stadje binnen en al snel heb ik een Self Back gevonden. Koffie voor 80 cent en voor pakweg 2 euro aan zoete baksels, geen slechte plek. Rustig drink ik de koffie met uitzicht op mijn fiets en ga dan verder. Opnieuw een stukje langs het kanaal maar dan al snel links, Deankaamp in. Alsmaar rechtdoor tot de afslag Tankberg. Daar even een klimmetje en dan via een omweg naar huis. 
 In Textielstad parkeer ik mijn fiets even voor de deur bij @edstep en Buurman Krattenstapelaar, een vaste grap, die ook wel eens midden in een woonkamer eindigt. Uiteindelijk bijna 90 kilometer gereden, heerlijk!   

En oh ja, dat alles in het shirt van Veloist.com. Because the world is better on a bike!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten