maandag 15 februari 2010

(cello)tapie


"Is het irritant? Heb je er last van? Mooi, dat is de bedoeling!" Fysiotherapeut Donald heeft me, na een stevige behandeling, ingetaped. "Stimulatie door irritatie" zo noemt hij deze voor mij nieuwe vorm van therapie. De bedoeling is dat ik mijn schouder meer optrek waardoor de arm beter in de schouderkom terecht komt.
Ik vind alles best, heb zojuist een intensief halfuur doorgebracht in het kleine hokje op de hogeschool. Heerlijk, iemand die al die spieren op de juiste wijze weet te oefenen, met op de goede plekken ondersteuning. Moeilijk om steeds te ontspannen en de schouder goed hoog te houden, na zoveel weken is de "hang" een veilige houding waarin de pijn weg is.
Ga maar weer eens de vloer schoonmaken, een spieroefening. En nee, dat kom ik niet bij jullie thuis doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten