vrijdag 29 januari 2010

Lagerverkauf

Ik hou het niet meer uit thuis en als Krien mij vraagt wat ik wil doen heb ik maar 1 antwoord. De uitverkoop van Rose in het Oosterbuurse Fahrradstadt begint om 3 uur en daar wil ik bij zijn.

Zo gezegd, zo gedaan. Onderweg halen we even Baasje op, kan hij ook even mee. Dat het niet zomaar een opruiming is blijkt al snel als de halve stad vol verkeersregelende gele en oranje hesjes staat. Binnen in het pakhuis is het een gekkenhuis en al snel botst iemand tegen mijn schouder. Krien en Baasje werpen zich direct op als bodyguards en tussen hen in kijk ik rond. De verklaring voor de gekte is al snel gevonden, we hebben het hier over bodemprijzen!

Al snel raakt ook ons mandje gevuld. Een paar blitse armstukken, een kilometerteller met hartmeterfunctie, een paar kekke wielerschoenen. Alles vet en fiks in de korting. De schoenen, een voorzet op een goede start van nieuwe fietsseizoen voor deze invalide, zijn van 140 euro naar 40 afgeprijsd! En passant pikt Krien een windbreakertje voor het hardlopen en een pompje met manometer mee.

Dan gaan we aan de overkant een kop koffie drinken en schaf ik nog even een trainingsbandje aan. Een speciaal bandje voor gebruik op het bokje, slijtvast, maar niet om mee de weg op te gaan. Ik ga het vermoedelijk hard nodig hebben, ik zou er niet gek van opkijken als ik eind maart pas op z'n vroegst weer kan fietsen.
Een paar kleine dingen erbij en bij de kassa is de rekening gratis, mijn rosecard bevat zoveel punten dat ik de tas vol spullen zo mee mag nemen.
Thuisgekomen ben ik kapot, het heeft allemaal te lang geduurd, maar om er even tussenuit te zijn is heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten