dinsdag 22 december 2009

tsjoeketsjoek


Er is geen pijl op te trekken, den Hollandschen IJzeren geeft luid en duidelijk het advies om niet te reizen per spoor. Spannend dus als ik vanmorgen op pad moet. Vertrektijden zijn overboord en bij de gratie van koning winter en de directie van den Hollandschen IJzeren mag er af en toe een trein vertrekken.
Via Twitter volg ik de ontwikkelingen op het station. In de eerstvolgende trein zit @astridstweets volop te twitteren. Ik lees dat ik deze niet meer ga halen, 10 minuten heb ik nog om mee te kunnen. Op mijn gemak drink ik mijn koffie op en fiets rustig met de Strida naar het station. Daar blijkt dat er meer problemen zijn. De vertrekkende intercity is kaduuk en een nieuwe, koud maar verse, wordt aangevoerd.
Op het perron kom ik @astridtweets tegen. Samen reizen we al tweetende naar Industriestad, links en rechts wordt deze livetweetmeet vastgelegd op de gevoelige plaat. Grappig. Vooral ook omdat we beiden aankomen op onze bestemming, iets dat niet vanzelfsprekend is in deze winterse tijd.
Straks weer terug met den Hollandschen, ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten