zaterdag 26 december 2009

kerstfiets

Met zulk mooi weer kan het niet anders, op fietse! De 'oude" fiets uit het Kluphuis, bidon warme thee, de ouderwetse wielertrui aan, wat neopreen lichaamsbedekking en we zijn er klaar voor. De Batavus Professional stuurt direct richting Lenin. Op weg daarheen maak ik een paar fotootjes van het mooie stalen Columbusframe met z'n Mavicwielen en de Campagnolo afmontering.

Dan gaat het verder, over het voormalige spoor totdat we in het buitengebied zijn. Her en der ligt nog veel sneeuw, zijn de wegen bijzonder glibberig, is het af en toe flink uitkijken, maar ik kom er heelhuids door.

Gelukkig is de route goed uitgezet, staan overal waarschuwingsborden dat ik in aantocht ben en kan het drukke autoverkeer rekening houden met een wilde winterfietser. Desondanks schrikt het wandelvolk op de Twentse bergen af en toe behoorlijk als ze groepsbreed over de weg wandelen en plots mijn fietsbel horen.

Om een veilige thuiskomst te regelen breng ik op deze kerstdag een kort bezoek aan een van de vele kapelletjes langs de route. Een gevoel van diepe rust komt over me en tegelijkertijd steekt er een stevige tegenwind op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten