dinsdag 17 november 2009

Potentaat op het dak


Vanochtend is Buurman Ikhoopdatjealfluitendvandeladderkiepert weer op het dak bezig. Met meetlat in de hand wenkt hij ons. Krien gaat buiten een gesprek met hem aan. Hij gaat nieuwe boeibeplating monteren deelt hij mee. Lelijke kunststoffen/metalen witte glimdingen. "Ik moet toch mijn huis bijhouden" zegt hij tegen Krien.
Ik blijf zelf even binnen, mijn adrealinelevel zit al ongezond hoog, alleen de blik van Alsikmetmijnbekophetdakvalfluitiknooitmeer op het dak is al voldoende om mij over de rooie te krijgen. Onze planten groeien tegen zijn tegen zijn planken aan. Dat zegt hij niet zo, maar dat is wel wat hij denkt. Vandaag gaat hij dat doen, en als Krien opmerkt dat ze graag wil dat hij dit soort dingen overlegt merkt hij op dat hij daar zojuist mee bezig is,
Het wordt een onaangenaam gesprek. Een aanbod om de lading golfplaten en ander lelijks eens vanuit ons huis of tuin te bekijken slaat hij af. Hij heeft daar toch een andere opvatting over. Tuurlijk, buurman Valtiezomaaralfluitendevandeladder hoeft niet aan te kijken tegen een steeds uitbreidende collectie gebouwen voorzien van metaal en kunststof platen.
Omdat het overleg nu is en voordat we vanavond al die kunststof platen van de muur moeten trekken, sluiten we met tegenzin een compromis. We onderhouden zelf die planken wel, kunnen ze in de gewenste kleur schilderen. Of het allemaal kan en klopt, dat weet ik niet. in ieder geval zijn we voorlopig af van de potentaat op het dak.

2 opmerkingen:

  1. advocaatje pleitmevrijdinsdag, 17 november, 2009

    zeg voorziet het bestemmingspl?an van jullie in dergelijke beplating c.q. bebopuing? Ik bedoel op het perceel van ikhoopdatiefluitendvandetrappleurtandersfluitikwelterwijlievandetrappleurt. Of hoe heet ie nou eigenlijk #@%^$$% makeup your f*cking mind! Ik raak daar van in de war. Als in WARZONE!

    Bersio .... maakt veel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie vraag: voor het oplelijken van de boeien zal wel geen vergunning nodig zijn. Voor een steeds uitbreidende collectie bouwwerken toch wel, lijkt me....

    BeantwoordenVerwijderen