zondag 23 augustus 2009

kiek ens an



En zo staan we opeens ergens buiten de stad in de lucht te turen. Naar sterren. Pleitmevrij is met een wagen vol apparatuur naar Textielstad gereden om ons een fantastische avond te bezorgen.
Sterren kijken. Ik wist niet dat hij beschikte over zulke geavanceerde apparaten, een knots van een kijker die veel lawaai maakt, maar prachtige beelden laat zien. Een aantal uren hebben we wel staan turen. Van eventuele kou niets gemerkt. Enthousiaste verhalen over sterrenbeelden, melkwegen, stelsels, gasringen, met bijbehorende beelden. Mogen we de volgende keer weer mee?

5 opmerkingen:

  1. advocaatje pleitmevrijmaandag, 24 augustus, 2009

    Tuurlijk mag dat! jullie waren enthousiast publiek. Ik had alleen niet in de gaten dat je 2 en een halve minuut stond te filmen. dusssss. Leuk sfeerverslag. Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoor je die vorsende vragen, waaruit blijkt dat het achterhoofd speelt met een eigen aanschaf?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. advocaatje pleitmevijmaandag, 24 augustus, 2009

    http://www.lightpollution.it/worldatlas/pages/fig4.htm

    da's nog even ter lering over de lichtvervuiling in west Europa. En voor advies op gebied van aanschaf ben ik altijd te porren. Voorlopig zo ik maar gewoon (mis)bruik maken van mij. Ik heb nog best een tijd moeten sparen voor telescoop en montering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ advocaatje pleitmevij:

    nou laten wij dan maar misbruik maken van jou, dure hobby's genoeg hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, leuk dat jullie sterren zijn wezen kiek'n. Als jullie nog een keer een kijkavond organiseren, dat houden we ons beleefd aanbevolen. :-)

    plambno

    BeantwoordenVerwijderen