vrijdag 20 februari 2009

tot zo (updated)


Zoekende stapt hij uit, grote koffer bij zich. Die moet niet hier zijn denk ik. Dan loopt hij wat wezenloos rond, ziet het vertekbord en raakt plots in paniek. Wild gaan zijn ogen heen en weer en hij rent naar me toe. "Excuse me, for Textielstad, do I drop of in Industriestad?". Ik zeg hem dat overstappen op dat station inderdaad een keuzemogelijkheid is, maar voordat ik hem kan vertellen dat hij 3 minuten later rechtstreeks naar Textielstad kan, zit hij al weer in de trein.
Die zie ik zo wel weer dus. Ik heb de drie minuten wel gewacht en kan nu rechtstreeks naar huis. Luisteren is een kunst. Net als effectief treinreizen.

UPDATE

Ik heb de beste man niet meer terug gezien in Industriestad en ook niet in Textielstad. Ben bang dat hij op dit moment in de internationale trein door de Oosterbuurse laaglanden dendert, op weg naar de hoofdstad. Dat wordt dan geen "drop of" maar een dropping.

2 opmerkingen:

  1. Szcecin Glowny schijn ook heel mooi te zijn deze tijd v.h jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. szczecin ... zag ik staan... sprak ie pools? jammer! zal het wel een stuk lastiger worden voor 'm.

    BeantwoordenVerwijderen