donderdag 24 juli 2008


Hobbeldebobbel. Alles wat aan mijn lichaam en fiets kan schudden en lawaai maken, doet dat ook. Ik fiets in het heuvelachtige Oosterbuurse Kasteeldorp over de kasseien. Een brede lach op het gezicht, ik heb megaplezier. Ik hobbel naast het kasteel de steile weg naar beneden, eet in de zon even een reepje en sleep mijn fiets met gemak naar boven. Iets van 14% schat ik het laatste stukje in, ik ben de enige die het doet, alle brave burgers en buitenlui zijn afgestapt en lopen met de fiets aan de hand omhoog.
Ook in het naastgelegen Gildehuis vlieg ik het steile weggetje tegenover de molen op. Heerlijk. Bijna tachtig kilometers maak ik nadat ik kort een bezoekje breng aan het verderop gelegen Schutdorp. Voor de snelheid ga ik vandaag niet. Genieten staat voorop. Volgende week wil ik naar Grachtengordelstad fietsen, ik spaar m'n benen een beetje. 170 kilometer is best ver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten