donderdag 7 februari 2008

ruzie (2)


Waar gehakt wordt vallen spaanders. Vandaag in ieder geval in zaal D van de Beschuitstadse rechtbank. Korte keiharde klappen. En afvoeren graag.
Het onbegrip straalt uit de ogen van de sukkel uit Industriestad. Hij snapt er helemaal niets van. Hij heeft de rechter toch net uit de doeken gedaan dat hij alleen maar een ruzietje heeft gesust? Tussen zijn vriend en die lastige voorbijganger die ingreep toen zijn vriend ruzie kreeg met zijn ex? En, tuurlijk had hij niet op het hoofd van die voorbijganger staan stampen, nee, alleen twee vechtende mensen uit elkaar gehaald.
"Ik heb een vervelende mededeling voor u" hoort hij rechter Blauweboom zeggen. "Ik heb een ontzettende hekel aan wangedrag tegen mensen die hun burgerplicht doen, ik veroordeel u tot een celstraf van drie maanden waarvan één maand voorwaardelijk en ik bepaal dat u direct opgesloten wordt! De heren van de parketpolitie nemen u nu mee ...". De aangesproken heren schrikken op, wenkbrauwen schieten in de "ohjee" stand. Even later is de afvoer. Via de zijdeur.

Soms is het jammer dat ik niet, als in een theater, mag applaudisseren. Ik doe het hierbij, met een feestmix!



Garrison - After the Fight

Dragged By Horses - The Need To Fight

Stars - The Big Fight

The Go! Team - Flashlight Fight

Geen opmerkingen:

Een reactie posten