woensdag 13 februari 2008

NPR!!!


De stoom komt daadwerkelijk van me af als ik met een noodgang rondrace op mijn favoriete vehikel. Voor de zoveelste keer doe ik mijn vaste rondje, een race tegen mezelf. Vandaag heb ik daadwerkelijk iets te verbeteren. Ik ben er klaar voor, ik heb alle ballast van warme winterkleding afgeworpen en ga voor zo weinig mogelijk. Korte broek met beenstukken, windvanger, armstukken, shirt met lange mouwen en bodywarmer. Geen overschoenen, wel lange handschoentjes. Nu moet ik wel hard fietsen om warm te blijven, elke meter minder dan 30 maakt dat ik het verschrikkelijk koud heb.
En zo fiets ik dan rond in het licht van een vaal zonnetje. Het is zeker tien graden kouder dan gisteren en de luchtdruk is groter voel ik, welke windrichting ik ook indraai, steeds voelt het alsof de wind tegen is. Mijn voeten zijn twee ijsklompjes, zo koud is het. De teller staat vrij constant op de 32, 33 per uur. Ik hang onderin mijn stuur, gebruik mijn kracht om me letterlijk en figuurlijk vooruit te trekken. Ik zal mezelf vandaag verslaan, wat er ook gebeurt.
Ik trek, vloek, stoemp en zie als beloning mijn gemiddelde langzaam maar zeker omhoog gaan. Met krap 10 kilometers onder de banden heb ik mijn PR van gisteren al te pakken. Een teken om er nog eens harder tegenaan te trappen. Behalve voor wat bochten, wegen van rechts en wat voetgangers met loslopende honden hou ik niet in. Thuis blijkt mijn beloning, een Nieuw Persoonlijk Record van 30,75 op de kop af! Yes!



Lee ‘Scratch’ Perry – Bafflin’ Smoke Signal [empeedrie]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten