donderdag 31 januari 2008

waaien

Vanmorgen kon ik de grijns niet van mijn kop af krijgen, heerlijk fietsen tegen de wind in. Vanmiddag was de grijns even weg. Niet vanwege de steeds stevigere wind, nee, het was weer eens zover. Voor niets naar de Provinciehoofdstadse rechtbank geweest.
Het was weer zover. Nu kwam ik voor de zaak van een Kerkstadse babyschudder. Ernstige zaak, vader die zijn baby zo door elkaar gerammeld zou hebben, dat het kind er een hersenbeschadiging aan overhield. Maar ja, de rechtbank blijkt plots de hele middag nodig te hebben voor een strafzaak tegen drie Limbabwaanse corpsballen die betrokken waren bij een horecaruzietje. Er is een bewakingsvideotje van, maar de techniekers van de rechtbank krijgen het filmpje niet frame voor frame door de afspeelmachine.
Ik val binnen tijdens een langdurige overlegpauze, drie rechters hebben lange tijd nodig om te beslissen wat ze met de beelden doen. Onderdeel van hun besluit is het opschorten van de rechtszaak tegen de babyschudder.
Grrr.


Als ik weer op het station sta te wachten is het de IJzeren Spoorweg die spelletjes speelt. Meutes verkleumde en drijfnatte reizigers van perron naar perron jagen. Van 6A naar 5B en 5 B naar 6A terwijl de treinen al binnen komen rijden. Reden voor een hoop gedoe in het trappenhuis. Precies wat iedereen midden in de spits zo prettig vindt.

Storm!


Pamela Under Water - Perfect Storm

Clark - New Year Storm

Steve Wynn - California Style (Neil Young cover)

Bob Dylan - Shelter From the Storm (live at Pines Theater)

Jake Flowers - There’s a Storm Coming

Geen opmerkingen:

Een reactie posten