dinsdag 15 januari 2008

verplaatsfiets


Voor het station is al twee dagen een groep verslaafden van Tactus bezig met het verplaatsen van fietsen. "Uurwerk, tijdsbesteding van Tactus" staat er op de rug. Ze doen goed werk, alle niet in de rekken geplaatste rossen worden verderop netjes in rekken gezet.
Fietsen die overal maar door hun eigenaar zijn neergesmeten, desnoods midden op het fietspad of ruw tegen mijn eigen ros, dat is, en daar ben ik eerlijk in, een ergernis van mij. De cliƫnten van Tactus doen wat mij betreft goed werk. Het was gisteren dan ook een mooi gezicht, al die zoekende scholieren in de stalling. Fiets helemaal bij de ingang neergesmeten, terug te vinden ergens achteraan. Ha!
Maar waarom de heren met de oranje hesjes vanmiddag mijn fiets gingen verplaatsen, dat weet ik niet. Ten slotte stond hij netjes in een rek. Ik heb het ook maar niet gevraagd, een jongen die zijn fiets zocht kreeg het aan de stok met een bebaard hesje. Het ging er vrij heftig aan toe. Agressief kreeg de jongen toegebeten "dat hij maar moest klagen bij de gemeente als hij wat te mekkeren had".
Over vijf minuten ga ik opnieuw naar het station, ik moet nog even wat middagzittingen meepakken. Ben benieuwd waar ik mijn fiets straks kwijt kan en al helemaal waar hij terug te vinden zal zijn...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten