maandag 28 januari 2008

rondje



De 50 haal ik net niet, mijn teller blijft steken op 47,6 km hoogst gemeten snelheid. Het is maandagmorgen, ik heb nog even vrij en terwijl Krien gaat hardlopen, besluit ik even mijn vaste rondje te doen. Gisteren heb ik met de zondagse winterploeg een heerlijk ritje gemaakt, maar ik heb nog niet genoeg gehad.
Het alweer een tijdje geleden dat ik deze ronde heb gemaakt. Een wat wrakkige gezondheid, slecht weer en het binnenfietsen op de rollenbank hebben mij af gehouden van mijn rondje, maar vanaf vandaag is dat weer afgelopen. Echt winter is het niet en halverwege concludeer ik ook dat ik best minder kleding had mogen aantrekken. Ik heb mijn winterbroek al thuis laten liggen en draag alleen mijn korte met beenstukken, maar het jasje in combi met wat ik er onder aan heb is te warm. Weer een goede les geleerd.
Onderweg zie ik hoeveel water er naar beneden gekomen is. Mijn rondje gaat om een moerassig natuurgebied, maar nu staat alles wel heel erg blank. De velden waar nog niet lang geleden de mais trots overeind stond, zijn nu een grote spiegelende plas. Het is echt prachtig om een landschap in alle jaargetijden te zien en ik blijf erbij, ik ben er dol op.
Uiteindelijk kom ik gemiddeld uit op 28,95 km per uur en ik heb genoten. Als het weer deze week zo blijft doe ik 'm nog een keer of wat.


Nick Jaina - Bicycle [empeedrie]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten