woensdag 23 januari 2008

murphy



Het is zover, ze zijn bezig met het vervangen van de gasleidingen en ik zit zonder gas, telefoon, televisie en internet. Net als ik buiten hoor dat een van de grondwerkers met een flinke smak zijn schep de grond in boort, klapt alles eruit. Voorzichtig ga ik maar eens informeren of ze misschien iets geraakt hebben bij de verdeelkast voor mijn huis. Tenslotte staat die precies op de plek waar ook gegraven wordt aan de gasleiding. In eerste instantie kijg ik weinig reactie, voornamelijk domme blikken, maar als even later ook Buuf#13 met dezelfde problemen haar huis uit stuift wordt er wat beter gekeken.
"Kiek dan goed wat ie doet, daar ligt wel een CAI-kabel!" is het eerste dat de ploegopzichter zijn gravers toebijt. Na tien minuten blijkt dat alle kabels heel zijn. De halvestraatlange geul wordt onderzocht. Inmiddels zit ik bij Buuf#13 aan de koffie. We volgen vanaf de overkant de verwikkelingen en verbazen ons over de botheid van de heren grondwerkers. Een half uur later staat er een andere opzichter boor de deur. Het ligt niet aan de gas en graafwerkzaamheden. Verderop is men bezig met het vervangen van de schakelkasten en de hele buurt zit de halve dag zonder internet en telefoon.
Ik bel Krien. Ze hangt op het werk aan de lijn met de klantenservice. "Er zijn geen werkzaamheden in uw postcodegebied gepland" krijgt ze daar te horen maar veel verder is ze nog niet. Ik zeg haar de verbinding te verbreken maar geef door dat er nog wel eens meer telefoontjes kunnen komen uit de buurt.
Dan begint het wachten. In huis daalt de temperatuur langzaam maar zeker. Vanuit de meterkast klinken onheilspellende geluiden, maar alles gaat helemaal goed krijg ik te horen als ik ongerust polshoogte neem. "Ze hebben alleen verderop een waterleiding geraakt", meer niet.
Verderop in de straat hoor ik gevloek.

Dit gaat nog een hele lange en koude dag worden....



Donovan Woods- He Drinks Gas

Sex Pistols– Belsen Was A Gas (live)

Bandit - Gas

T. Rex - Life's A Gas

Love Inc. - Life’s A Gas

Rappin' With Gas - Rappin' With Gas

Dick Hyman & Mary Mayo - Moon Gas

Izz Thizz - Gas Skrape

Southern Culture on the Skids - Life’s A Gas

Dragbeat - It’s A Gas

Hear And Now - Classical Gas

1 opmerking:

  1. Had ooit een zwarte kater die ik Murphy genoemd had. Zul je net zien: weggelopen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen