maandag 10 december 2007

x-ray tas


En dan is het eindelijk zover. Ik heb er weken op zitten wachten, mijn tas mag door de X-raymachine van de Beschuitstadse rechtbank. Ik ben niet de enige die er zo over denkt. Als ik binnenloop veren drie bodes verheugd overeind. Eindelijk mogen ze in mijn tas kijken!
Al jaren krijg ik opmerkingen van de beste mensen van de bodedienst als ik weer eens een kop koffie, een mega koptelefoon of wat anders uit mijn overvolle rugzak tevoorschijn tover. En de afgelopen weken hebben ze me ook allemaal gezegd dat ze hoopten de eersten te zijn die mijn tas mochten x-rayen. Ik geef ze geen ongelijk.
Het resultaat, nadat de tas een tweede keer door de machine is gegaan voor een beter plaatje (wat een service), is prachtig. Nu pas zie ik waarom mijn tas, in het veel onvriendelijker Provinciehoofdstad, altijd zo'n ophef veroorzaakt. De eerste de beste bomtas zal er niet veel anders uitzien. Overal draden, verdachte vormen, ik zou zelf alle alarmbellen laten rinkelen bij het zien van deze plaat.
Samen met de drie bodes buig ik me over het resultaat. Kijken of we kunnen herkennen wat er allemaal inzit. De score is aardig goed. Herken jij zeker tien dingen in mijn tas? Maak dan kans op een prachtige kerstceedee in empeedrieformaat!

4 opmerkingen:

  1. wij hebben hier iemand die een hele ijsberg van dat spul heeft gemaakt, met huisjes enzo. mag je dan ook het kerstgebeuren van een ander insturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja en toen was ik een blogje in de war (je moet ook niet werken en blog-kijken tijdens je werk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. okay gaat ie: een telefoonoplader, een pen, schrijfblok, flesje drinken, koptelefoon, en vijf rechtbankstukken. Dat zijn er tien he? Ik zal het bestek achterwege laten om je niet te verlinken bij de bodes....

    BeantwoordenVerwijderen