zondag 23 december 2007

ijzel


Zondagmorgen, de wekker gaat vroeg, het is tijd voor de wekelijkse winterfietstocht. Alles ligt klaar, mijn fiets heeft gisteravond een grote beurt gehad en staat schoon gepoetst in de Turbowax. Ik ga direct naar buiten. @#$$%^&&#!!! Achter het huis is het is spiegelglad, op de straat, waar ik twee seconden later in mijn pyjama sta, is het net zo glad.
Ik sms Buurman Krattenstapelaar. Hij wil het niet geloven, zeker twintig minuten later als hij mij belt om te zeggen dat zijn thermometer 4 graden aangeeft. Ik loop ondertussen opnieuw naar buiten en raad hem aan hetzelfde te doen. "
Inderdaad, je hebt gelijk" hoor ik tegelijkertijd door mijn gsm en over de schutting.
Ik moet wel de opgebouwde energie kwijt en een tijdje later zit ik op de "binnenfiets" in het Kluphuis. Een half uurtje doe ik en ik zweet me kapot. Na een minuut of 18 zet ik mijn bril maar af, die blijft met de huidige zweetproductie niet meer op mijn neus staan. Het kost me moeite om de benen steady rond te krijgen en een hele zware tocht maak ik niet. Toch geniet ik met volle teugen. Misschien dat ik morgen een "echt" rondje kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten