zondag 30 december 2007

fietsregen

Als ik de stad uitfiets breekt voor een paar seconden de zon door. Eventjes fiets ik in een straal zonlicht. Dan sluit de bewolking zich en is het weer grijs en vochtig.
Ik ben even alleen op pad gegaan. De vaste zondagochtendwinterfietstocht gaat niet door, juist vanwege al het vocht. Om tien uur vanochtend zaten er twee druipnatte fietsers aan de koffietafel op het startadres, een andere had halverwege zijn rit telefonisch doorgegeven om te zullen draaien, het regenwater stond zelfs al in zijn bidon.
Samen met Buurman Krattenstapelaar ben ik nog wel even koffie wezen drinken en heb de natte fietsers gedag gezegd. Met de auto,Buurman K. in "burger" en ik in fietsuniform met klompen aan.
Ik ben een race tegen de klok aan het rijden, op mijn oude fiets. Mijn vaste rondje is net 31 kilometer en ik wil proberen het in een uur te rijden. Ik heb de klok gezet en begin te trappen, richting de grens, de grens over, linksaf de Sonnenweg op, grote weg oversteken, rechtsaf, direct weer links, even vaart minderen omdat de weg onder de bomen hier erg slecht is, dan wederom oversteken, doorfietsen, op de t-splitsing rechts, links, het viaduct over, onderaan rechts, naar het bruggetje, foto maken, en tot aan de t-splitsing weer terug, dan rechtdoor, richting de grens, de wind neemt in kracht toe, de grote weg oversteken, rechtsaf richting de fietsbrug, het begint te regenen, bocht naar links, pas op voor het paaltje op de grens, kronkelkronkel, bruggetje, linksafrechtdoor, smal paadje, grote weg en door, tegen de wind in, de snelheid zakt naar 27 km, doortrappen, bijna weer bij de grensweg de stad in, rechtsaf en vaart maken, pas op voor de slinger en de voetgangers op het fietspad, rotonde half over, klimmen tegen viaduct op, naar beneden en bijna thuis.
Eén uur en zeven minuten doe ik er over. Haal ik daar twee minuten stilstand om een foto te maken af, ben ik best trots op mezelf dat ik de 31 in deze tijd heb gedaan. Ik ben kletsnat van het zweet, maar zeer tevreden.
Op naar het grote oliebolbakfestijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten