donderdag 27 december 2007

derdekerstdagtocht


Rond half elf fietsen we de grens over. VakbondsHenk, VerdwaalWim en ik. Drie dikgeklede heren op reesfietsen tegen de stevige wind in. We hadden alledrie zin om er even tussenuit te gaan, even de benen aan het werk zetten na de kerstdagen. En een gemiste winterfietstocht afgelopen zondag.
Iets meer dan 60 kilometers doen we uiteindelijk. De eerste doen zeer, maar dan voel ik kracht. Kracht in mijn benen. Tegen de wind, aan kop voel ik me goed. Zo goed dat ik regelmatig aan mijn tempo moet denken, ik fiets niet alleen.
Ik ben de afgelopen tijd aan het trainen om zwaarder te fietsen en het begint z'n vruchten af te werpen. Mijn benen worden echt sterker en ik kan tegen de wind in zelfs een tandje opschakelen. Terug, met stukken uit de wind, fiets ik probleemloos in de allerzwaarste stand. traag gaan mijn benen rond terwijl de teller ruim 30 aangeeft.
Het weer is heerlijk, om eerlijk te zijn voel ik me supergoed bij dit weertype. Wat wind en kou zodat de tranen over mijn wangen stromen maar mijn hele lichaam fietsen wil! Veel trainen dus.
Later nemen we bij VakbondsHenk de tocht door. Niet zo helder als normaal, we zijn verschillende keren mis gereden, maar we kwamen op onverwachte plekken en toch veilig thuis. Zondag moet het wel weer prachtig weer zijn, dan gaan we weer op pad. Hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten