dinsdag 3 juli 2007

werkstapel


Misdaadcijfers, er bestaan prachtige grafieken en statistieken om dat in beeld te brengen. Elk jaar verschijnen er weer dikke rapporten over de gestegen of gedaalde misdaadcijfers. Zo blijkt dat van de 1000 burgers in Textielstad er 83,9 slachtoffer worden van een misdrijf, er 182 verdachten per 10.000 inwoners zijn, van wie 16,2% veelplegers terwijl het oplossingpercentage 17% is (aldus de meest recente cijfers van 2005).
Klinkt prachtig allemaal. Ik heb zelf een andere meetmethode. En een voorspelling. Voor 2007 zijn de misdaadcijfers gestegen. Hoe ik dat zo zeker weet? Omdat de stapel dagvaardingen van de beide rechtbanken in onze provincie van de laatste zeven maanden een stuk hoger is dan eerdere jaren. Zeker 1,20 meter. En dan zijn dit alleen nog maar de stukken die ik niet in mijn archief stop.
Helaas weten we pas over een jaar of twee of ik gelijk heb. Ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten