maandag 9 juli 2007

weergoden



Of het in Textielstad erg hard regent, vraagt Krien aan de telefoon. Onze Nationale Publieke Omroep brengt het nieuws dat Textielstad is getroffen door noodweer. Ik werp een blik naar buiten. De zon schijnt volop, ik was ook lekker in de tuin aan het werk. Geen teken te zien van enig onheil.

Dat was anderhalf uur geleden wel anders. Voor niets naar Beschuitstad geweest, zaken gingen niet door (het zomerseizoen is begonnen), kom ik de stad inrijden en besef dat ik een wedstrijd moet aangaan. Ben ik eerder de trein uit, het station af en op de fiets eerder thuis dan de regenbui. Even denk ik het verloren te hebben als de trein vlak voor het perron plots stokt. Gelukkig is het in 2 minuten over en ben ik net op tijd thuis. Als ik de tuinpoort van het slot draai vallen de eerste druppels.

1 opmerking:

  1. ach, anders gaat je haar ook zo krullen door al die nattigheid (is mijn ervaring in ieder geval...)

    BeantwoordenVerwijderen