donderdag 28 juni 2007

Vakantieverhalen (4)


Zwembaden, campings met zwembaden op een warme plakkerige dag. Reden om van de eendaagse overnachting een dubbele te maken leerde de ervaring van vorig jaar ons al. Zeker als het zwembad verder onbezocht blijkt. De meeste vakantiegangers en medecampinggenoten van het moment zijn niet al te jong meer, grijs is de haarkleur van het seizoen. En grijs bezoekt om de een of andere reden geen zwembad. Neemt genoegen met een kopje thee en een spannend boek onder de luifel van de caravan/camper. En dus hebben Krien en ik enkele uren lang ons eigen privézwembad.
Later in de vakantie maak ik kennis met het verschijnsel "slip de bain". In alle gemeentelijke (municipal) zwembaden mag je alleen zwemmen met een "slip de bain", een korte zwembroek. Uit hygiënisch oogpunt. 9en wie kan mij dat uitleggen?) Als voormalig nietzwemmer heb ik net voor de vakantie een "lange" zwembroek aangeschaft en mijn oude korte slip de bain thuis gelaten. Gelukkig brengt mijn vader uitkomst als ik eindelijk, na vele jaren en bezoekjes aan het dorp, ga zwemmen. Ik mag de zijne zolang lenen. En zie ik kans om op een van mijn laatste vakantiedagen opnieuw te verbrandden. Valt alles op zijn plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten