vrijdag 1 juni 2007

glad op pad


Ik heb er veertig voor moeten worden om er achter te komen dat het scheren met een mesje vele malen fijner en gladder is. Na een aantal pogingen lang geleden waarbij ik mijn gezicht bijna onherkenbaar verwondde had ik het gladde staal voor eens en altijd afgezworen. Tot gisteren.
De vraag kwam op, weer op vakantie met dat ellendige batterijscheergeval, wat raspen over de huid en zeggen dat het glad is terwijl het alleen maar rauw is, of mijn oude scheermachine, inmiddels half antiek, of nat scheren met een mesje. Ik nam de proef, stond een kwartier voor het schap bij de drogist te treuzelen en maakte mijn keuze. Nog nooit zo glad geweest! Geen verwondingen, niets. alleen het geruststellende gerasp van mesjes over de huid. Meer niet.
Kan ik gerust op vakantie, geheel en al in stroomlijn op de fiets. Tot later!

1 opmerking: