maandag 14 mei 2007

rioolpech


Binnen twee tellen heeft K. de stoep opengegraven. Op zoek naar het riool. Ik heb hem net laten zien dat de afvoer van het toilet boven vol staat en dat het in de kelder aardig begint te stinken. "Een schep en een schroevendraaier" zegt K. en een uurtje of wat later blijf ik achter met een hoop gaten in de stoep. Het riool zit verstopt en de vorige eigenaar heeft er een onoverzichtelijk zooitje van gemaakt. Overal lopen buizen en zijn verstopte putten.
Dan breken we het verstopte riool open. Een golf smerigheid stroomt naar buiten en de stank is niet te harden. De groencontainer zit al vol, en gaat met mij er bijna in, om en stroomt over straat, echt iets om op een vrije vrijdagavond of zondagochtend te doen. Uiteindelijk komt het allemaal goed, dankzij de hulp van K., de straatriooldeskundige. Vanaf nu leeg ik regelmatig de putten want dit nog een keer doen, daar heb ik weinig trek meer in.

2 opmerkingen:

  1. ach, je bent lekker buiten......
    je wordt nog eens een echte klusser

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Ik roek iets an oe vingers,ik wet nie wat het is"
    Het illustere Hanska Duo uit Torenstad schreef deze paasende woorden.

    BeantwoordenVerwijderen