woensdag 23 mei 2007

paarden


En zo zat ik opeens tussen de paarden. Van schattig tot flatgebouwgrootte. Buuv past een paar daagjes op een paardenboerderijmanege-endekinderendiedaarbijhoren. Dus een bezoekje. Ergens achter Boak, aan het begin van een mij bekende zandweg. Ooit bracht ik daar, samen met Buuv, een bezoeker van Nicovriend's 40ste verjaardag naar huis. Zelden zo'n dronken iemand gezien die ons in het donker via allerlei zandpaden en bossen naar een boerderij bracht waar hij moest zijn. Bij het uitstappen mompelde hij nog wat over links en rechts en zakte vervolgens in de deuropening in elkaar. Gelukkig kwamen we heelhuids van de zandweg af.
Maar Buuf zit dus met S-anne tussen de paarden. Nou heb ik in mijn leven nooit veel met deze edele dieren te doen gehad, een enkel ritje en de ponnies bij mijn opa, dat was het. Dan kan zo'n paard van dichtbij dus best erg groot zijn. Gelukkig rijdt S-anne op een kleiner exemplaar, een witte. En goed ook begreep ik. Haar prijzenkast is zich aan het vullen. Ga nog wel een keer kijken als ze een wedstrijd moet rijden.
Wees gerust, ik ga zelf niet op een paard klimmen of meedoen met het TV-programma "famous people on horses" of hoe het nieuwe programma bij ons op de zender ook gaat heten. Beperk me heel veilig tot de reesfiets. Daar weet ik het stuur en de remmen in ieder geval op te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten