vrijdag 20 april 2007

krantje


Voor de ingang van de supermarkt staat een man de "daklozenkrant" te verkopen. Da's grappig. Want ik heb nog niet eerder gehoord dat er een Textielstadse daklozenkrant op de markt was. De meneer die het verkoopt ken ik ook niet als een van de daklozen in deze stad. Op zich niet zo vreselijk gek, ken ze natuurlijk niet allemaal, maar beroepsmatig kom ik er van tijd tot tijd toch wel eens een tegen. Meestal hebben ze dan geen krantje bij zich overigens. Maar toch. ik weet het nog niet zo net. Heb iets te veel verhalen gehoord over valse verkopers. Ten slotte heb ik ook al eens een "kunstacademiestudent" aan de deur gehad die hele lelijke en slecht gegoten gipsen beeldjes verkocht. "Om wat bij te verdienden voor de studie". Of de "ansichtkaarten voor het goede doel" waarbij het enige doel de eigen portemonnee bleek te zijn.
Misschien dat ik te achterdochtig ben, geef graag mijn ongelijk toe. Maar nu blijf ik nog maar even achterdochtig.

1 opmerking:

  1. Is volgens mij geen plaatselijke uitgave, maar een vaag vod met een Frans/NL inhoud. Meestal geef ik ze wat losgeld; krant hoef ik niet, zeg ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen