donderdag 1 februari 2007

w65


W65. Kenners zitten direct op het puntje van de bank. Zij weten precies waar ik het over heb. Hij stond al een tijdje bovenaan mijn wensenlijstje en vandaag liep ik er gewoon tegenaan. Een echte onvervalste W65.* Voor maar 450 eurocenten was ie van mij in de Provinciehoofdstadse kringloopwinkel. Trots zeg ik de verkoper achter de kassa dat ik geen tasje nodig heb. Een W65 past altijd in mijn rugzak. En anders maken we daar ruimte voor.
Ik verheug me op de blik van het "kijkdwarsdoorjetasheen"-personeel in de rechtbank als ze mijn rugzak door hun machine zien gaan. Helaas wordt ik teleurgesteld. De dame in kwestie is inmiddels beter op de hoogte van de soms vreemde inhoud van mijn tas dan ik zelf ben en de "ikhebhiereenapparaatdatbliebzegt" mevrouw ziet zelfs een LEVENSGEVAARLIJK schroevendraaiertje dat in mijn jaszak zit over het hoofd. Zal wel komen omdat ik haar dinsdag zo vriendelijk bedankte voor het terugvinden van mijn pennenset. Die was ik al enige tijd uit het oog verloren en had zich, zonder mijn medeweten diep in een binnenzak van mijn colbert genesteld om vervolgens door de "ikhebhiereenapparaatdatbliebzegt" mevrouw zonder pardon tevoorschijn getrokken te worden.
Kijken of ze volgende week een bruine T65 vindt in mijn binnenzak. Tenslotte zag ik die ook nog staan in de betreffende winkel...
* Een korte geschiedenis van het in 1967 op de markt verschenen model "Tweede kwartaal; de nieuw ontwikkelde standaard telefoon W65 (W=Wandtoestel) wordt geïntroduceerd, in grijs.De W65 werd ook in nauwe samenwerking met de Oosterbuurse fabrikant Krone ontwikkeld. "

8 opmerkingen:

  1. Hang hem op,met ernaast het automaatje waar de kwartjes(oudhollandsche munteenheid)inkunnen en ik voel mij weer in cafe Black-out.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Nicovriend

    hing er een telefoon in de black? nooit gemerkt ;-]

    BeantwoordenVerwijderen
  3. al was ie pimpelpaars, na een juttertje kreeg je niet meer zo veel mee......
    (denk aan koffiemachine, ronde tafel links achterin, muurtje naar de keuken)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja daar waar wij nooit zaten want de andere kant was dichter bij de wc en scheelde weer enkele meters langs mensen wurmen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Terwijl jullie oude herinneringen aan het ophalen zijn, zitten de telefoon 'kenners' inderdaad op het puntje van de stoel en met bewondering te kijken naar dit prachtexemplaar. Vooral een niet nader genoemde neef in Universiteitsstad (en ja, dat is echt iets heel anders dan Textielstad) zit nu lichtgroen van afgunst achter de computer.
    Mooie aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vindt Krien eigenlijk van deze nieuwe uitbreiding van je verzameling? Hoeveel T/W65's heb je nu?
    Heb je nog wel ruimte om ook nog een mokka T65 (of is het een T65TDK?) in huis te nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ kaco

    drie t65's en 1 w65 tot nu toe, de mokka mis ik nog en wordt ook ernstig door zijn soortgenootjes gemist. net als de blauwe, grijze, knoploze, gevangenis, neonkleurige doorzichtigen, geel en alle nog niet aanwezige modellen. dus....

    BeantwoordenVerwijderen