maandag 15 januari 2007

fietsplezier



Ik had er niet vreselijk veel tijd voor, moest om half twee in Beschuitstad zijn, maar had nog wel een uurtje of anderhalf. Dus rap in de fietskleren en op pad. De kop in de wind, de benen in beweging. En het was heerlijk! Veel wind dat wel, kwam bij de Oosterburen vandaan. Dus was dat ook het doel van de tocht, tegen de wind in.
Eerst sloeg ik dus maar eens onze Zonneweg in, op weg naar Graasdorp. Op de kale vlaktes blaast de wind me om de oren. Ik ben blij dat ik me dik heb ingepakt en zo ook mijn gele chocolademelkkolletje om heb.
In de buurt van Graasdorp besluit ik, met een blik op de klok, snel even binnendoor naar A-eenHuis te fietsen. Een mij nog onbekend paadje. Ik kom via een spannend spoortje het stadje binnen. Na een rondje rond de kerk, waar het plantsoen volop in bloei staat, besluit ik, opnieuw met een blik op de klok, richting Oudstadje te fietsen.
Even heb ik de wind in de rug en haal ik de 30 kilometer maar al snel voel ik weer tegendruk. Ik schiet Oudstadtje binnen en zoek het bord Haarmolen. Links rechts over de grens en dan langs grenspaadjes. Ik zet nog eens flink aan en ben even later weer binnen de gemeentegrenzen. Thuis trek ik mijn bezwete kledij uit, was me en doe snel mijn werkkleren aan. Snel een boterham naar binnen en even later zit ik met een rooie kop alweer in de trein naar het werk. Ik heb het echt bloedheet, maar voel me heerlijk verfrist. Dit moet ik echt vaker doen.

En de stand? Rond de 45 kilometer, hoogste snelheid 30,6, laagst gemeten snelheid nul toen ik voor een kruispunt stil stond, duur ongeveer 1 uur en 40 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten