donderdag 11 januari 2007

afscheid

Ik was hem al kwijt, onze kerstboom. Had hem vanmorgen met pijn in het hart aan de weg gezet, maar toen ik even later boodschappen ging doen was ie weg. Dertig meter verder zag ik hem liggen. De halve staart doorgewaaid, onderweg een vriendje opgedaan, om vervolgens tegen een auto aan tot stilstand te komen.
En dat gun je toch niemand. Van de auto kan het me niet schelen, die is van een stelletje bijzonder onaardige buren die nog nooit boe of bah hebben gezegd. Maar voor onze boom, een blauwspar, vond ik het zieliger. Had zo ontzettend goed zijn best gedaan. Weken in de centrale verwarmingwarmte, zonder water, en nog doet hij het goed. Ziet er nog steeds prachtig uit, bijna geen naaldenverlies, eigenlijk zonde om hem weg te doen.
Dus als iemand nog belangstelling heeft. Zoek naar een rode stomme auto aan het begin van de Pieper de Piepstraat. Daar ligt ie nog. Te wachten op een beetje liefde of zorg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten