woensdag 20 december 2006

kerstkoker

De verwachting was hoog gespannen. Na een hoop negatieve geluiden was het dan toch HET moment gekomen om het jaarlijkse decemberkadootje van de baas in ontvangst te nemen. De geschiedenis van dat kadootje is mij nog niet helemaal duidelijk (dát zoeken we op!) maar zonder geen tevreden werknemers.


Dit jaar was ik wel echt blij dat ik het ding niet achter op de fiets of met het openbaar vervoer hoefde mee te slepen. Het pakket bleek te bestaan uit een zwarte kartonnen koker van plusminus anderhalve meter lang. Afgetopt met een feestelijk blauw kerstmutsje.

En wat zit er dan in vraag je je af. Nou, dit jaar geen etenswaren of drank. Een niet traditioneel geval dus. Nee, het thema is de vier jaargetijden. Het eerste jaargetijde, de lente, Krien hier zien. In haar linkerhand heeft zij een pakket met bloembollen en rechts heeft zij een apparaat vast waarmee je die bollen handenschoon mee kan planten.

Na de lente komt de zomer. Onze baas verwacht dat wij dan drie maanden lang op het strand of ergens anders in de zon liggen. Op een erg drukke plek dat getuige de niet al te vriendelijke tekst op dit handspandoek. Als dat maar geen luisteraars gaat kosten!

Na de zon komt de regen. Tenminste dat moet ik bijna gaan hopen met deze XXXXLparaplu. Hij is prachtig, stevig en vermoedelijk erg handig. Toch hoop ik 'm niet nodig te hebben. Niet alleen heb ik een hekel aan regen, het hele jaargetijde herfst brengt niet echt iets in me los.


Het laatste jaargetijde, de winter, wel! Van gezellig binnen bij de kachel of kerstboom, tot de sneeuwballengooiwedstrijd buiten! Samen met de zomer en de lente is de winter mijn favoriete seizoen. Lekker samen glühwein drinken, spelletjes doen, sing-a-long partijtjes en natuurlijk de KERST!

En dan natuurlijk de vraag. Heb ik wat aan te bieden voor de kerstpakkettenruilbeurs (kopierecht)? Jahaa! Het bieden kan beginnen! In de aanbieding heb ik één stopeenbolindegrondmachineapparaatexemplaar. Met bollen!

KOM MAAR OP! RUILEN?

(met natuurlijk weer kerstklanken onder de mutsjes!)

3 opmerkingen:

  1. ik heb een ijskrabber in de aanbieding

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb in de aanbieding:

    1 Flesje Kriekenbier

    1 Flesje Orval (ook bier)

    1 Klein rond geel kaasje, eventueel te gebruiken voor een middagje klootschieten.

    De rest van mijn pakket (veel drank en scherpe messen, oh wat een combinatie) hoed ik zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Creatief kerstgeschenk...
    Zijn de tijden van mevrouw Haggeman weergekeerd bij de firma?

    BeantwoordenVerwijderen