donderdag 9 november 2006

kleertjes maken de man...


Het was een gekkenhuis vanochtend. Vertelde Krien me aan de telefoon. En omdat het al bijna 1 uur was moest ik ook direct op pad om op zoek te gaan naar die trui en die stropdas. En natuurlijk die ene mooie jurk voor haarzelf. Nou van dat plan kwam weinig terecht. In maar negen filialen van het Knäckerbrödlandse kledingconcern werd het verkocht, de kleding van het bekende ontwerpduo V&R. Maar dan ook echt alleen vanmorgen vroeg. Want na elven stonden de eerste jurken en truitjes al op de bekende tweedehandsverkoopsites terwijl de winkels bijna leeg waren. Voor pakweg drie keer de prijs van een uur eerder. Dus ik vond 1 rek met nog een paar overhemden en een paar colberts. Op de damesafdeling stond nog 1 zielig rekje. Een beehaatje maatje erg klein, twee jurkjes in een idem maatje en een bloesje. Denk ik, want toen ik even met mijn ogen knipperde was het al weg.
Triest eigenlijk. Of niet natuurlijk. Ten slotte was het droog buiten toen ik met mijn tasje naar huis fietste. Want kleren maken toch de man. Niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten