woensdag 6 september 2006

verbinding

nu met gratis mp3! (onder de foto!)
Het blijft lang stil aan de andere kant van de lijn. Af en toe klinkt er een krakerig muziekje, afgewisseld door een schelle vrouwenstem die in mijn oor krijst "al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek, een moment geduld alstublieft". Als ik uiteindelijk in gesprek raak met een van die medewerkers is de communicatie nog steeds vrij eenzijdig. Van mijn kant dan welteverstaan.
Gisteren was dan de dag aangebroken dat we afscheid zouden nemen van onze oude telefoonlijn en de nieuwe, via het internet, gingen verwelkomen. Om half twaalf zou het grote gebeuren plaatsvinden. Een maand geleden had ik de modem en aansluitingen al in gereedheid gebracht voor het grote moment, dus een paar minuten voor het langverwachte tijdstip neem ik op en draai een nummer. Verbinding! Uitzinnig van feestvreugde stuiter ik door de kamer. Gelukt!
's Avonds rond een uur of zes is de telefoonlijn dood. Geen kraak of tik te horen. Even later valt ook de internetverbinding weg. En wat ik ook probeer, niets lijkt te helpen. Er zit niets anders op, ik moet de helpdesk wel bellen. Na vierendertig minuten heb ik dan toch eindelijk contact. Ik leg mijn probleem voor en dan blijft het stil aan de andere kant.
Af en toe hoor ik "ehm, postcode" en " eh, geen bekende storing" en dan doet de telefoon het plots weer. Verder blijft het stil. Ik probeer het gesprek gaande te houden, maar dat is tevergeefs. Ik krijg uiteindelijk het advies de stekker van de modem eruit te trekken en 'm er twee uur later pas weer in te stoppen. " Intussen stuur ik dan een software update naar uw modem" hoor ik aan de andere kant en vlak voordat ik opleg vang ik iets op in de zin van "anders systeemherstel eens proberen". Ruim drie uur later is er nog geen verbinding.

(gelukkig loopt het goed af, vanmorgen weet ik met een laatste wanhoopspoging de verbinding te herstellen. ik ben voorzichtig blij. zag er enorm tegen op om opnieuw te moeten bellen met een helpdesk. voor de goede verstaander zal nu dan ook wel duidelijk zijn dat er niet voor niets een dubbel log geplaatst was, kon er alleen niet meer bij...)

4 opmerkingen:

  1. zijn ze daar niet blij mee hoor als hj de boel komt timmeren, blauwe ogen enzo....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh... @home, zeker... ik heb die problemen al twee weken.. heel fijn, als je bereiknaar wilt zijn...

    BeantwoordenVerwijderen