dinsdag 19 september 2006

tijdreis

take-a-train


Onze Spoorwegen zeggen dat ze er alles aan doen om op tijd te rijden. Op zich geen slecht idee. Ik heb alleen wel wat moeite met de uitvoering van die plannen. Want ik heb me de afgelopen weken al meerdere keren de benen uit het lijf moeten lopen omdat de trein vanuit Beschuitstad naar Textielstad TE vroeg vertrok.
Zo ook vanmiddag. Het is twee minuten voor vertrektijd als ik het perron op kom rennen. Op datzelfde moment hoor ik het snerpende geluid van een conducteursfluit en kan ik nog net naar binnen springen.
Tot groot plezier van mijn medereizigers, dat wel. Die zien een vuurrood aangelopen vloekende Harm Job de trein doorstormen op zoek naar een zitplaats. Gevloek dat wel even aanblijft, want net als ik mijn koffie wil inschenken knalt de trein met net iets teveel vaart over een wissel. Precies. De koffie zit overal, behalve in mijn kopje.
En denk je dat ik ook twee minuten te vroeg thuis was?

1 opmerking: